Kolejnym prezentowanym autem jest Cabrio Oskara w bardzo rzadko spotykanym kolorze DAYTONA-VIOLETT METALLIC.
Oskar poświecił sporo czasu na poszukiwanie tej jedynej, konkretnie ponad dwa lata. A licząc kilometry jakie spędził z kółkiem w czasie poszukiwań wyszło coś około 6 tys. km. Teraz to już nie ma żadnego znaczenia, ważne jest, że stał się posiadaczem E30stki.
Beemka została całkiem przypadkowo wypatrzona w dawnym ASO BMW u pana Procia, gdzie ostatnie 8 lat przestała w biurze obsługi klienta.
Oskar długo nie zastanawiał się nad kupnem, następnego dnia E30stka stała już u Niego.
Trochę suchych faktów:
E30stka Oskara została wyprodukowana w lutym ’93 roku i jest wyposażona w jednostkę napędową M40B18 o mocy 83KW czyli 115KM i pewnie niektórzy powiedzą, że mało, że „bocian” pod maską, ale przecież w cabrio nie o to chodzi. Silnik współpracuje z manualną skrzynią biegów. Natomiast nadwozie – jak już było wspomniane wcześniej – jest koloru DAYTONA-VIOLETT METALLIC (283) i w połączeniu z tapicerką VIOLETT / SCHWARZ (0597), daje ciekawe połączenie.
Jak każde 318 (nie ważne w jakim nadwoziu), tak i ten egzemplarz nie grzeszy wyposażeniem. Na pokładzie znajdują się: alufelgi BBS 15″, centralny zamek z alarmem, lusterka zewnętrzne elektryczne i podgrzewane, zamek kierowcy podgrzewany, podgrzewane siedzenia, halogeny, regulacja przednich świateł, listwy w Shadow-Line, radio BMW BAVARIA REVERSE RDS. Krótko mówiąc, auto jest w wersji krajowej Niemcy/Austria.
Po zakupie Oskar zrobił w aucie mały przegląd, wymienił wszystkie zużyte materiały eksploatacyjne, odświeżył lakier, tapicerkę poddał kosmetyce aby przywrócić jej dawny blask, używając przy tym kosmetyków z Lederzentrum (używane między innymi przez muzeum BMW oraz Porsche), oraz wyposażył wnętrze w nowe poszycie dachu.
Do autka został zamontowany nowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej firmy MG Motorsport, oraz nowe obuwie.
W międzyczasie w aucie były wymieniane różnego rodzaju drobiazgi mniej widoczne, a celem tego było sprawienie, aby autko z bliska robiło tak samo dobre wrażenie, jak z daleka.
Ze względu na stan auta, nie było potrzeby robić nic więcej i dlatego jego nowy właściciel stwierdził, że w tym sezonie (2012) musi nacieszyć się jazdą.
W chwili obecnej Oskar zbiera elementy potrzebne do złożenia zawieszenia AirRide, kompletuje potrzebne rzeczy, aby odbudować układ zawieszenia, oraz trochę drobniejszych spraw poprawiających wygląd (nie chce zdradzić).
Niebawem powinny pojawić się konkrety. A my będziemy śledzić postępy w przemianie auta i jak coś ciekawego się w nim pojawi, to na pewno o tym napiszemy. Bo rzadko można spotkać tak zdrowe E30 Cabrio w takim kolorze na polskich drogach…
Prace nad autem można śledzić również na forum BMW-e30.PL
Cześć. Mógłbyś sie odezwać do mnie na emial: jarek01991@o2.pl. Mam kilka pytań odnośnie twojej E30.
Pozdrawiam